March 22, 2020

Catch-up!

For those students who were not at school last week,
 here is the catch-up work:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post) 

Mathématiques:
1) Vérifie la page CALCUL MENTAL et découvre comment faire l’estimation des multiplications des nombres décimaux.
2) Essaie les équations suivantes :
               1)  3,2 x 5 =>   
               2)  5,48 x 3 =>         
               3)  2,4 x 7 =>
               4)  4,5 x 6 =>      
               5)  8,98 x 4 =>    
               6) 9,556 x 2 =>
(Les réponses seront affichées mardi)
3) Vérifie la page MATHS  pour découvrir les nombres entiers. Écoute les deux vidéos pour plus d’informations.
4) Clique sur le lien ci-dessous pour voir la page Les nombres entiers en situations courantes. Essaie de représenter chaque situation avec un nombre entier. 
(Les réponses seront affichées mardi)


Français:
1) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la photo <<Jouons avec les mots>> avec quelques exemples.
2) Dans ton cahier d’écriture, essaie de combiner deux mots ensemble, écris et dessine le mot résultant.
sapin + pingouin              
castor + tortue                
chapeau + police
auto + tomate
bougie + girafe    
forêt + restaurant


English Language Arts:
1) Check out the ELA page to find and read the story Every Cloud Has a Silver Lining.
2) Click the link below to see the Weather Idioms page. Try to match up each idiom with its meaning by using the story for context. Self-correct with the answers at the bottom.
Weather Idioms


Sciences de la nature:

1) Vérifie la page SCIENCES DE LA NATURE et lis l’information au sujet des besoins des astronautes. Il y a aussi quelques films à visionner.
2) Écris l’information importante dans ton duotang pour bien répondre à chaque question.



Sciences Humaines:
1) Vérifie la page SCIENCES HUMAINES et lis l’information au sujet de la campagne d’Italie.
2) Dans ton duotang, écris les faits importants dans la section La campagne d’Italie.
3) Visionner le premier dix minutes des films suivants pour apprendre encore plus.
For King & Country: Ortona Deathtrap




For Parents:
Maths:  Students should practice estimating a multiplication with decimal numbers.
Students are learning about integers and the everyday situations in which we use them.

French: Students are combining two words together linked by a matching sound (like water + terrific) to create a new word (waterrific) and representing it with a drawing.

Science: Students should read the information and watch the short clips about the needs of astronauts and write down the important facts in their duotang.

Social Studies: Students should read the information about the Italian campaign and write down the important facts in their duotang. They should then watch the first ten minutes (or more) of each documentary. Please be aware that the documentaries have actual video footage of the war and a mild language warning.