March 27, 2020

FRIDAY LEARNINGPALOOZA!

Here is the list of today's learning tasks:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

1) Estime les équations de calcul mental suivantes :
               1) 3 x 5,67 =>
               2) 4,099 x 5 =>
               3) 8 x 6,587 =>
               4) 6,67 x 9 =>
               5) 14,569 x 2 =>
(Vérifie la page CALCUL MENTAL pour une révision de la stratégie si nécessaire.)


**Envoie tes réponses par courriel à Mme McKenzie. (laura.mckenzie@sjasd.ca)


2) Aujourd’hui c’est la résolution de problèmes!

Il faut placer dix cartes (A (1), 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10) dans un rectangle 4 x 3 pour que la somme de chaque côté soit égale. Bonne chance!


Envoie Mme McKenzie un courriel (laura.mckenzie@sjasd.ca) quand tu trouves la solution, ou si tu as besoin d’un indice.



3) Plus de mathématiques? Joue un jeu des nombres entiers! Vérifie la page MATHS.




Français:

1) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture. Fais de la lecture autonome. 2) Dis le vire-langue suivant à haute voix trois fois :

Nicole a eu l’idée folle d’aller à l’école.
3) C’est l’heure de la compréhension orale!
Clique sur le lien ci-dessous pour écouter la vidéo de Vraiment Top.

Vraiment Top: 4 faits fascinants sur le printemps


Ensuite, réponds aux questions suivantes dans ton cahier d’écriture.

1) Qu’est-ce que c’est l’équinoxe du printemps?

2) Pourquoi peut-on seulement enlever la sève de l’arbre au printemps?

3) Qu’est-ce que ça veut dire « les animaux muent »?

4) Pourquoi les oiseaux reviennent-ils au printemps?



English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) Finish writing your book review first draft in your writing notebook. See the ELA page for the components of a book review and questions to ask yourself when you are writing opinions about a novel.
Now start (or continue) your revising. See the ELA page for revision tips.

3)Time for some Critical Thinking!
You can either print the C.S.I. page (link below) or you can just write down your thoughts in your writing notebook.
C.S.I. page
Choose one of the following words: hope, home, compassion, determination



Sciences de la nature:

 


[Si tu n'avais pas fini hier, prends aujourd’hui pour compléter cette tâche]

Dans ton duotang, il y a deux pages avec le titre Mon menu personnel comme astronaute.

C’est à toi d’écrire quatre jours de menus comme astronaute.

 Attention – il faut choisir des repas nutritifs! Un muffin n’est pas assez pour le petit déjeuner! En espace, on travaille fort, donc il faut bien manger! 


Clique le lien ci-dessous pour voir trois pages de choix de nourriture.



Il faut aussi garder compte de combien de différents aliments que tu choisis. (Combien de boissons? Combien d’aliments thermostabilisés?)  Comme conclusion, donne le nombre total des quatre jours.


Sciences Humaines:


Clique sur le lien ci-dessous pour voir les photos personnelles de Mme McKenzie lors de sa visite de la plage Juno en Normandie, France.



For Parents:
Maths:  Students should estimate the given multiplications with decimal numbers, then send me by email their answers. Students should then work on today's problem to solve: they have to place ten playing cards (A (1) - 10) in a 4 x 3 rectangle so that the sum of each side is the same. They should email me when they find a possible solution, or if they need a hint.

French: Students should do some independent French reading. There is a list of options on the Francais page. Students should say out loud several times today's tongue twister. Students should practice their oral comprehension today by watching the short video and answering the questions in their writing notebook.

Science: If not finished yesterday, students should complete this task today. In their duotang, they have two pages to plan out four days of menus as if they were astronauts. The link above gives three pages of possible food options. The meals must be nutritious and balanced - a muffin is not enough for breakfast in space! Also, they need to keep track of how many of each type of food they choose - how many beverages? how many thermostabilized food items? to give a final total for the four days.

Social Studies:Today students will have the chance to see some of my photos from my trip to Juno Beach in France.