March 24, 2020

TUESDAY LEARNINGPALOOZA!

Here is the list of today's learning tasks:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

1) Estime les équations de calcul mental suivantes :
               1)  4 x 5,8 =>   
               2)  2,98 x 5 =>         
               3)  6 x 1,09 =>
               4)  3,44 x 7 =>      
               5)  12,34 x 2 =>    
(Vérifie la page CALCUL MENTAL pour une révision de la stratégie si nécessaire.)
(Les réponses seront affichées jeudi)

2) Clique sur les liens ci-dessous pour voir les pages de travail. Si tu ne peux pas imprimer, simplement écris les réponses sur une page.
Page: nombres entiers (1)
Page: nombres entiers (2) 
(Les réponses seront affichées jeudi)

3) Vérifie la page MATHS pour découvrir les jeux des nombres entiers. 


Français:

1) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture. Fais la lecture autonome.

2) Dis le vire-langue suivant à haute voix trois fois :
Charlie le chien choisit de ne pas tricher

3) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la photo <<Jouons avec les mots>> avec quelques exemples. Aujourd’hui c’est à toi! Trouve deux mots qui peuvent se combiner ensemble pour faire un nouveau mot. Écris et dessine le mot résultant.


English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) Work on writing your book review. You should have started your first draft in your writing notebook. See the ELA page for the components of a book review.

3) Choose an idiom - see the page below for inspiration.
 Idiom List

4) Check out the site below to search the meaning and origin of your chosen idiom.
Idiom Dictionary 

5) Complete the idiom page posted below, or if you can't print it, write down your work in your writing notebook.
Idiom Page
If you're unsure, here's an example: raining cats and dogs literally means cats and dogs falling from the sky. Raining cats and dogs figuratively means it's pouring rain.

6) Looking for more? Complete a second idiom page.



Sciences de la nature:

[Prends aujourd’hui et demain pour compléter la tâche suivante]

1) Clique sur le lien ci-dessous pour trouver le site de l’Agence spatiale canadienne
Site: L'alimentation dans l'espace 
pour trouver l’information à compléter la page dans ton duotang. 


Prends le temps d’écouter les films – ils sont très intéressants!




Sciences Humaines:
1) Vérifie la page SCIENCES HUMAINES et lis l’information au sujet du Jour J.
2) Visionner les films suivants pour apprendre encore plus.

Video: C'est pas sorcier: Le debarquement en Normandie 
->surtout 3:17 - 7:55 et 16:05 - 24:00 

Video: For King & Country: Battle of Normandy
->premier 10 minutes (ou plus)



For Parents:
Maths:  Students should practice estimating multiplications with decimal numbers.
Students have two pages to complete about integers - either by printing the pages or by simply writing down the answers on a page. Students could play an integer practice game - Integer War is my favorite: same rules as the card game War, but all the red cards are negative numbers!

French: Students should do some independent French reading. There is a list of options on the Francais page. Students should say out loud several times today's tongue twister. Students should then combine two words of their choice which are linked by a matching sound (like water + terrific) to create a new word (waterrific) and represent it with a drawing.

Science: Students have today and tomorrow to complete this task. Students should access the Canadian Space Agency site to read the information and watch the short clips about the food astronauts eat. They should write down the facts in their duotang.

Social Studies: Students should read the information about D-Day. They should then watch the indicated intervals of the first documentary, and the first ten minutes (or more) of the second documentary. Please be aware that the documentaries have actual video footage of the war and a mild language warning.