June 5, 2020

The Learning Journey: FRIDAY Edition!

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:


Clique sur le lien ci-dessous pour voir la résolution de problèmes avec bâtons.

Resolution de problemes avec batons
Si tu n’as pas de bâtons de popsicle, tu pourrais utiliser des crayons, des cuillères ou des morceaux de papier.
Attention : le mot « congru » veut dire « de la même taille » ou « égale ».



Français:
1) Fais de la lecture autonome! Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de bandes dessinées.

2) Pratique ton français oral! Aujourd'hui, c'est ton choix! Vérifie la page FRANÇAIS pour voir les choix.


3) Clique le lien ci-dessous pour voir la bande dessinée.   
C’est à toi de compléter la bande dessinée à ta façon!
Si tu ne peux pas imprimer, tu peux simplement l’écrire dans ton cahier d’écriture.


English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) The Novel Study continues! Click the link below:
When You Reach Me Chapters 31-34

Please send Mme your answers at laura.mckenzie@sjasd.ca



Sciences de la nature:

Pas de travail aujourd'hui.

Sciences Humaines:
Pas de travail aujourd'hui.


For Parents:
Maths: Today the challenge is to problem solve using popsicle sticks. Each page shows students how to arrange the sticks and then gives five different challenges to try. If you don't have popsicle sticks, straws, spoons, pencils or bits of paper would work. The word "congru" means "congruent" (equal in size and shape).

French: Students should do their daily independent French reading - there is a list of options on the Francais page. Why not read a comic? Students should do their daily oral French practice - there is a list of options on the Francais page.  Students should then find the attached page - they have to complete the comic strip however they see fit.


Science:  No assignment today.

Social Studies: No assignment today.