June 10, 2020

WEDNESDAY`s Learning Finale!

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

1) Vérifie tes réponses du travail hier sur la page de MATHS.

2) Clique le lien ci-dessous pour voir le travail d’aujourd’hui.

 Regularites
Il faut compléter des tableaux des machines d’entrée-sortie.


Quand tu as fini, envoie tes solutions à Mme McKenzie (laura.mckenzie@sjasd.ca)



Français:
1) Fais de la lecture autonome! Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de bandes dessinées.

2) Pratique ton français oral! Aujourd'hui, essaie un vire-langue. Vérifie la page FRANÇAIS pour voir les choix.


3) Clique le lien ci-dessous pour voir deux bandes dessinées. 
C’est à toi de remplir toutes les bulles avec du dialogue. 
Si tu ne peux pas imprimer, tu peux simplement écrire ton dialogue sur une page.



English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) The Novel Study continues! Click the link below:

When You Reach Me Chapters 41 - 43

*Send your answers to Mme McKenzie at laura.mckenzie@sjasd.ca 




Sciences de la nature:

Pas de travail aujourd'hui.

Sciences Humaines:
Pas de travail aujourd'hui.


For Parents:
Maths:  Students should complete the attached pages. They have to complete tables from function machines in several different ways. They should send their solutions to Mme.

French: Students should do their daily independent French reading - there is a list of options on the Francais page. Why not read a comic? Students should do their daily oral French practice - today they should try repeating a tongue twister - there is a list of new options on the Francais page.  Students should then check out the attached comic pages. They have to fill in all the speech bubbles with dialogue that makes sense with the scene. If they can't print, they can simply write their dialogue on a page.


Science:  No assignment today.

Social Studies: No assignment today.