June 4, 2020

The Learning Journey: THURSDAY Edition!

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

Clique le lien ci-dessous pour voir le travail d’aujourd’hui.

 Regularites

À la première page, pour chaque régularité, il faut dessiner les deux prochaines figures, compléter la table de valeurs et donner la règle.
À la deuxième et troisième page, il faut apparier (matchy-match) le dessin, la table de valeurs et la règle.


Quand tu as fini, envoie tes solutions à Mme McKenzie (laura.mckenzie@sjasd.ca)



Français:
1) Fais de la lecture autonome! Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de bandes dessinées.

2) Pratique ton français oral! Aujourd'hui, essaie l'inspiration d'une image. Vérifie la page FRANÇAIS pour voir les choix.


3) Clique le lien ci-dessous pour voir deux bandes dessinées. 
C’est à toi de remplir toutes les bulles avec du dialogue. 
Si tu ne peux pas imprimer, tu peux simplement écrire ton dialogue sur une page.



English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) The Novel Study continues! Click the link below:
When You Reach Me Chapters 27-30

3) See at our Class Meeting today at 11 a.m. on Teams!
Here are the questions for our discussion today:
Would you rather live in a zoo for a month or live in a museum for a month?
Would you rather swim in an ocean, a lake or a pool?




Sciences de la nature:

Pas de travail aujourd'hui.

Sciences Humaines:
Pas de travail aujourd'hui.


For Parents:
Maths:  Students should complete the attached pages. On the first page, for each given pattern, students need to draw the next two figures, complete the T-chart and write the rule: how does the pattern develop? On the second and third page, students need to match up the picture, T-chart and rule. They should send their solutions to Mme.

French: Students should do their daily independent French reading - there is a list of options on the Francais page. Why not read a comic? Students should do their daily oral French practice - today they should find inspiration in an image - there is a list of new options on the Francais page.  Students should then check out the attached comic pages. They have to fill in all the speech bubbles with dialogue that makes sense with the scene. If they can't print, they can simply write their dialogue on a page.


Science:  No assignment today.

Social Studies: No assignment today.