May 25, 2020

MONDAY's Learning Festivities!

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

1) Vérifie tes réponses de vendredi : clique le lien ci-dessous.


2) C’est à toi de maintenant écrire la solution d’un mobile!

Clique le lien pour voir les deux mobiles d'aujourd'hui.


Écris chaque solution étape par étape.


Quand tu as fini, envoie tes solutions à Mme McKenzie (laura.mckenzie@sjasd.ca)




Français:
1) Fais de la lecture autonome! Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture ou essaie le site Je Lis. Je Lis!

2) Pratique ton français oral! Aujourd'hui, essaie l'inspiration d'une image. Vérifie la page FRANÇAIS pour voir les choix.


3) Dans ton cahier d’écriture responds à la question suivante : 
Faut-il comprendre les règlements avant de jouer un jeu?
Explique ton opinion avec détails et description.


English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) The Novel Study continues! Click the link below:

 When You Reach Me Chapters 8 - 12

Remember you don't have to print the pages, simply write your answers in your writing notebook.



Sciences de la nature:

Pas de travail aujourd'hui.

Sciences Humaines:
Pas de travail aujourd'hui.


For Parents:
Maths: Students should first correct their problem solving work from Friday with the attached answer key. They should then find today's problem solving pages. For each mobile, students should write step by step how to find the solution. They should send their solutions to Mme.

French: Students should do their daily independent French reading - there is a list of options on the Francais page. Students should do their daily oral French practice - today they should be inspired by an image - there is a list of options on the Francais page.  Students should then write in their writing notebook. Today's question: Do you have to understand the rules before you play a game?

Science:  No assignment today.

Social Studies: No assignment today.

Last Week of May!

Welcome to another week of online learning!

Click below to see this week`s checklist of assignments.

If you still haven`t sent your peer connections to Mme McKenzie, DO THAT ASAP!

See you at our weekly Class Meeting on Thursday at 11 a.m. on Teams.
Here are this week's discussion topics:
Would you rather travel into space or travel around the world?
Would you rather eat only cold foods or only hot foods?

As always, if you have any questions or concerns, send Mme an email!

May 22, 2020

Explosion of Learning! (FRIDAY Edition)

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

Clique le lien ci-dessous pour voir les pages à compléter. 
-> La première page explique comment écrire la solution étape par étape d’un mobile.

-> Les autres pages sont à toi de compléter.

Si tu ne peux pas imprimer, écris tes réponses sur une page.
[Les réponses seront affichées lundi.]


Français:
1) Fais de la lecture autonome! Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture ou essaie le site Je Lis. Je Lis!

2) Pratique ton français oral! Aujourd'hui, essaie l'inspiration d'une image. Vérifie la page FRANÇAIS pour voir les choix.


3) Clique le lien ci-dessous pour voir la page décriture d'aujourd'hui.

Ecriture: le genie

Envoie à Mme l’écriture d’aujourd’hui (les ordres pour un génie) ou l’écriture d’hier (les ordres pour un robot): laura.mckenzie@sjasd.ca

English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) Finish revising your final persuasive essay. See the ELA page for more details.
 
2) The Novel Study continues:
When You Reach Me: Chapters 4 - 7


Sciences de la nature:

Pas de travail aujourd'hui.

Sciences Humaines:
Pas de travail aujourd'hui.


For Parents:
Maths: Students should find the attached equality pages. The first page explains how to solve a mobile step by step. The other pages are for students to complete. If they can' t print, they can simply write their answers on a page.

French: Students should do their daily independent French reading - there is a list of options on the Francais page. Students should do their daily oral French practice - today they should be inspired by an image - there is a list of options on the Francais page.  Students should then complete today's writing page: writing orders for a genie. They should send today's writing or yesterday's writing to Mme at laura.mckenzie@sjasd.ca

Science:  No assignment today.

Social Studies: No assignment today.

May 21, 2020

Explosion of Learning! (THURSDAY Edition)

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

Clique le lien ci-dessous pour accès au site de jeu. 
*Ce site fonctionne mieux sur Ipad ou ordinateur.
Essaie de trouver la solution des mobiles!


Français:
1) Fais de la lecture autonome! Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture ou essaie le site Je Lis. Je Lis!

2) Pratique ton français oral! Aujourd'hui, essaie un poème. Vérifie la page FRANÇAIS pour voir les choix.


3) Clique le lien ci-dessous pour voir la page décriture d'aujourd'hui.

Ecriture: le robot


English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.
 
2) Keep revising your final persuasive essay - see Tuesday's post for more information.

3) The Novel Study continues! Click the link below:
When You Reach Me - Chapters 1 - 3
Send me your answers to the five questions. Remember you don't have to print the pages, simply write your answers in your writing notebook.

4) See you at today's Class Meeting at 11 a.m. on Teams. 
Here's today's discussion question: How would the world be different if animals could talk?


Sciences de la nature:

Pas de travail aujourd'hui.

Sciences Humaines:
Pas de travail aujourd'hui.


For Parents:
Maths: Students should access the Solve Me Mobiles site and work at solving the balances. This site works best on a ipad or a computer.

French: Students should do their daily independent French reading - there is a list of options on the Francais page. Students should do their daily oral French practice - today they should recite a poem - there is a list of options on the Francais page.  Students should then click the link to see today's page: writing orders for a robot.

Science:  No assignment today.

Social Studies: No assignment today.