May 22, 2020

Explosion of Learning! (FRIDAY Edition)

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

Clique le lien ci-dessous pour voir les pages à compléter. 
-> La première page explique comment écrire la solution étape par étape d’un mobile.

-> Les autres pages sont à toi de compléter.

Si tu ne peux pas imprimer, écris tes réponses sur une page.
[Les réponses seront affichées lundi.]


Français:
1) Fais de la lecture autonome! Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture ou essaie le site Je Lis. Je Lis!

2) Pratique ton français oral! Aujourd'hui, essaie l'inspiration d'une image. Vérifie la page FRANÇAIS pour voir les choix.


3) Clique le lien ci-dessous pour voir la page décriture d'aujourd'hui.

Ecriture: le genie

Envoie à Mme l’écriture d’aujourd’hui (les ordres pour un génie) ou l’écriture d’hier (les ordres pour un robot): laura.mckenzie@sjasd.ca

English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) Finish revising your final persuasive essay. See the ELA page for more details.
 
2) The Novel Study continues:
When You Reach Me: Chapters 4 - 7


Sciences de la nature:

Pas de travail aujourd'hui.

Sciences Humaines:
Pas de travail aujourd'hui.


For Parents:
Maths: Students should find the attached equality pages. The first page explains how to solve a mobile step by step. The other pages are for students to complete. If they can' t print, they can simply write their answers on a page.

French: Students should do their daily independent French reading - there is a list of options on the Francais page. Students should do their daily oral French practice - today they should be inspired by an image - there is a list of options on the Francais page.  Students should then complete today's writing page: writing orders for a genie. They should send today's writing or yesterday's writing to Mme at laura.mckenzie@sjasd.ca

Science:  No assignment today.

Social Studies: No assignment today.