May 1, 2020

FRIDAY's Learning Adventure!

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:


Clique le lien ci-dessous pour voir les pages de résolution de problèmes.
 Il faut utiliser les nombres de 0 à 9 pour satisfaire l’égalité de chaque équation. 
Tu pourrais créer des nombres alors tu peux les déplacer. 


Si tu ne peux pas imprimer, écris les équations sur une page.




Français:
1) Fais de la lecture autonome. Essaie le site Je Lis. Je Lis!

Tes parents ont reçu un courriel de Mme avec ton nom d’utilisateur et ton mot de passe.

2) Pratique ton français oral! Aujourd'hui, c'est ton choix! Vérifie la page FRANÇAIS pour voir les choix.


3) Aujourd’hui on fait un peu d’écriture créative!

Clique le lien ci-dessous pour voir la page, les directives sont là.
Ecriture: la soupe du yeti
 

Envoie à Mme (laura.mckenzie@sjasd.ca) soit l’écriture d’aujourd’hui [La soupe du yéti] ou l’écriture de mercredi [La potion du sorcier].

English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) Watch the Pixar Short Movie: One Man Band.
Video: One Man Band

3) Then, in your writing notebook, fill in the following categories:
Characters
Setting
The main conflict
How the main conflict is resolved
The most suspenseful moment
To who would you give your coin? Why?



Sciences de la nature:

Pas de travail aujourd'hui.

Sciences Humaines:
Pas de travail aujourd'hui.


For Parents:
Maths: Students should work at solving the attached problem solving pages. You use each number (0-9) once to satisfy the equality of all the equations. If they want, they could create ten numbered squares. That way, they can more easily move them around while problem solving.

French: Students should do their daily independent French reading - by trying the new Je Lis site. Students should do their daily oral French practice - there are lots of choices on the Francais page. Then, students should do some creative writing - they have to invent the recipe for a yeti's soup using the ingredients and equipment indicated and the verbs we are working on. They should send Mme one of the creative writing recipes they wrote this week.

Science: No assignment today.

Social Studies: No assignment today.