April 30, 2020

THURSDAY's Learning Adventure!

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

On pratique encore la multiplication des nombres décimaux!




1) Clique le lien ci-dessous pour voir les questions à compléter aujourd’hui. Les réponses seront affichées demain.
 Pages: calcul mental nombres decimaux

 2) Plus de maths? Joue le jeu! 
Jeu: Prince & Princesse des Produits

(Si tu ne peux pas imprimer, tu peux simplement écrire sur une page.)


Français:
1) Fais de la lecture autonome. Essaie le site Je Lis. Je Lis!

Tes parents ont reçu un courriel de Mme avec ton nom d’utilisateur et ton mot de passe.

2) Pratique ton français oral! Aujourd'hui, essaie des phrases! Vérifie la page FRANÇAIS pour voir les choix.


3) On continue notre étude des verbes de l’impératif!

Clique le lien ci-dessous pour écouter une autre vidéo.

Video: L'imperatif

Clique le lien ci-dessous pour voir les nouveaux pages au sujet des verbes de l’impératif. Prends le temps de regarder aux pages et de compléter le travail donné – toutes les réponses sont données. Tu n’as pas besoin d’imprimer ces pages.
Pages: verbes de l'imperatif

English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) Yesterday you read an article about inventing holidays and filled in the Double OREO graphic organizer. Today you'll use those ideas to write your paragraphs. Please go to the ELA page to see the step-by-step directions! 

3) Send your first draft from today or from last week (about Earth Day) to Mme McKenzie at laura.mckenzie@sjasd.ca


Sciences de la nature:

Pas de travail aujourd'hui.

Sciences Humaines:
Pas de travail aujourd'hui.


For Parents:
Maths: Students should complete the attached pages by multiplying decimal numbers. As always, if they can't print, they can write down the answers on another page. The answers will be posted tomorrow. There is also a game to play if time allows.

French: Students should do their daily independent French reading - by trying the new Je Lis site. Students should do their daily oral French practice - today they should try using all the words to make two different sentences.
Students should then watch the short attached video and work through the attached verb pages. They do not need to print these pages.

Science: No assignment today.

Social Studies: No assignment today.