April 16, 2020

THURSDAY Learning Jamboree!

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:
Clique le lien ci-dessous pour trouver les deux pages de l'évaluation des nombres entiers. Si tu ne peux pas imprimer, simplement écris tes réponses sur une page.
Evaluation: nombres entiers


*Envoie tes réponses à Mme : laura.mckenzie@sjasd.ca



Français:
1) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture. Fais de la lecture autonome.

2) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour l’oral. Pratique ton français oral!


3) As-tu besoin de plus de temps à finir ton écriture de hier (les directives du dessin de la crème glacée)? Si oui, continue! Sinon, écris dans ton cahier d’écriture : où aimerais-tu voyager un jour? pourquoi?



English Language Arts
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) In your writing notebook, write about your favorite thing to do when you're stuck at home. Think about using the OREO diagram to organize your thoughts before writing.
OREO graphic organizer




Sciences de la nature:

Pas de sciences de la nature aujourd'hui.


Sciences Humaines:

Mets les événements ci-dessous (et leur date) sur la ligne pour représenter la chronologie canadienne de la Deuxième Guerre Mondiale.
*le Blitz

*la campagne d’Italie

*le Jour de Victoire au Japon

*le raid sur Dieppe

*le Canada entre la guerre

*la défense de Hong Kong

*Jour J

*le Jour de Victoire en Europe

*la libération des Pays-Bas



For Parents:
Maths: Students should complete the two pages of the evaluation of integers. If they cannot print the pages, they can simply write down their answers on a page. They should submit their answers to Mme.

French: Students should do their daily independent French reading - there is a list of options on the Francais page. Students should do their daily oral French practice - there is a list of options on the Francais page. Students should then finish their writing from yesterday or write in their writing notebook: where would you like to travel one day? why?

Science: No assignment today.

Social Studies:Students should add the listed events (and their dates) to the timeline in their duotang.