April 15, 2020

WEDNESDAY Learning Jamboree!

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

1) Calcule les équations suivantes. Vérifie la page CALCUL MENTAL pour voir les étapes et une vidéo de démonstration.

1) 5 x 2,11 =

2) 3 x 4,04 =

3) 6 x 7,17 =

4) 8,23 x 4 =

5) 9,63 x 10 =

*Les réponses seront affichées demain



2) Prends le temps de bien corriger ta révision des nombres entiers – le corrigé est affiché à la page MATHS.



3) As-tu besoin plus de pratique avec les nombres entiers? Clique le lien ci-dessous.



4) Joue un des jeux de nombres entiers une dernière fois! Vérifie la page MATHS.



Français:
1) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture. Fais de la lecture autonome.

2) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour l’oral. Pratique ton français oral!



3)Tu as eu la chance de lire plusieurs textes injonctifs pour compléter quatre dessins.

Quelles directives étaient les plus claires? Probablement tu as trouvé que les directives écrites en étapes étaient plus facile à suivre!

Aujourd’hui c’est toi qui va écrire les directives! Clique le lien ci-dessous pour voir la page. Si tu ne peux pas imprimer, tu peux simplement écrire dans ton cahier d’écriture.
Ecriture: creme glacee


English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) Click the link below to read the article.
Article: How the Guinness Book of World Records became an international phenomenon 

3) Click the link below to access the OREO graphic organizer. Carefully fill out the boxes to plan out your opinion to the question: Should people be encouraged to break Guinness World records? If you can't print the page, simply write down your ideas in your writing notebook.
 OREO graphic organizer


4) Use your plan to write a well-structured persuasive paragraph in your writing notebook. Be sure to use transition words!

*Send Mme (at laura.mckenzie@sjasd.ca) your best persuasive paragraph, either today's or one of the two you previously wrote: Should there be animal cafes? Should all candy be individually wrapped?



Sciences de la nature:

Pas de sciences de la nature aujourd'hui.


Sciences Humaines:
1) Vérifie la page SCIENCES HUMAINES et lis l’information au sujet du proces de Nuremberg.
2) Écris les détails sur la page de ton duotang.
 3) Visionne le film suivant:
Video: This was the biggest murder trial in history


For Parents:
Maths: Students should complete the mental math equations. They should then carefully correct their integer work from the other day - the answer key is posted on the Maths page. If they feel like they need more practice, there's an attached page with answers included. They could also choose one of the integer games to play one last time.

French: Students should do their daily independent French reading - there is a list of options on the Francais page. Students should do their daily oral French practice - there is a list of options on the Francais page. Students should then complete the attached drawing and write directions to explain how. If they cannot print the page, they can simply draw and write in their writing notebook.

Science:No assignment today.

Social Studies: Students should read the information about the Nuremberg trials on the Sciences Humaines page. They should then write down the details in their duotang and watch the short video. Please be aware the video shows brief footage of concentration camp victims.