April 8, 2020

Learning Extravaganza: Wednesday Edition

Here is the list of today's learning tasks:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:  
1) Calcule les équations de calcul mental suivantes :
               1)  1,9 x 6 =
               2) 2,25 x 5 =
               3) 4 x 7,03 =
               4) 8,7 x 3 =
               5) 7 x 9,22 =
(Vérifie la page CALCUL MENTAL pour une révision des étapes si nécessaire.)
(Les réponses seront affichées demain)

2) Clique sur le lien ci-dessous pour voir les pages de travail. Si tu ne peux pas imprimer, simplement écris les réponses sur une page.
Nombres entiers - comptable
(Les réponses seront affichées demain)

3) Vérifie la page MATHS pour découvrir les jeux des nombres entiers.



Français: 
1) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture. Fais de la lecture autonome.

2) À l’oral! Invente deux phrases différentes avec tous les mots suivants et dis-les à haute voix.

vous allez, un ordinateur, au gymnase, un roi, bizarre

Défi : invente une histoire avec tous les mots.


3) Aujourd’hui on commence un nouveau type de texte : les textes injonctifs. Pour découvrir ce que c’est, clique sur le lien ci-dessous pour écouter le film.
Maintenant, regarde les pages ci-dessous et décide : lequel est un exemple d’un texte injonctif? [réponses seront affichées demain]
Peux-tu penser à d’autres exemples?



English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) Click the link below to read the article.
Article: Tootsie Rolls were WWII energy bars

3) Click the link below to access the OREO graphic organizer. Carefully fill out the boxes to plan out your opinion to the question: Should all candy be individually wrapped? If you can't print the page, simply write down your ideas in your writing notebook.
 Oreo graphic organizer

4) Use your plan to write a well-structured persuasive paragraph. Be sure to use transition words!


Sciences de la nature:

Journée de rattrapage!
Assure-toi que toutes les pages suivantes sont complètes :
*Besoins des astronautes
*L’alimentation dans l’espace
*Mon menu personnel comme astronaute
*Missions spatiales canadiennes
*Astronautes canadiens

As-tu tout fini? Bravo!
Écoute une des vidéos suivantes comme récompense :
Video: Running in space




Sciences Humaines:
1) Vérifie la page SCIENCES HUMAINES et lis l’information au sujet de la fin de la guerre en Europe. 
2) Écris les détails sur la page de ton duotang.

3) Visionne le film suivant.
Video: Remembering VE Day


For Parents:
Maths:  Students should calculate multiplications with decimal numbers.
Students have two pages to complete about integers - either by printing the pages or by simply writing down the answers on a page. Students could then play an integer practice game.

French: Students should do some independent French reading. There is a list of options on the Francais page. Oral French practice: students should use all the given words to invent two different sentences and say them out loud. Students should then explore the new type of text we will be working on by watching the short video and checking out several examples.

Science:Today is catch-up day! Students should be sure that all the listed pages are complete. As a reward, there are a few bonus videos to watch.

Social Studies: Students should read the information about the end of the war in Europe on the Sciences Humaines page. They should then write down the details in their duotang and watch the short video.