April 21, 2020

Festival of Learning: TUESDAY Edition!

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

Hier et aujourd'hui on pratique la multiplication de l’argent – c’est essentiellement la multiplication des nombres décimaux!

Vérifie la page CALCUL MENTAL pour voir les étapes.


Clique le lien ci-dessous pour voir un jeu et les pages de pratique.

Si tu ne peux pas imprimer, tu peux simplement écrire sur une page.


Tu peux jouer le jeu avec quelqu’un d’autre ou tout seul, toi contre toi. Pour jouer le jeu, lance le dé et remplis toutes les cases. Quel pirate a le plus de trésor?

Les autres pages : tu vas voir des situations avec les prix. Invente une équation (ça coûte combien 5 maïs soufflés? ça coûte combien trois enfants à Disney?) et calcule le prix total. Tu peux vérifier ta réponse avec une calculatrice.


Français:
1) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture. Fais de la lecture autonome.

2) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour l’oral. Pratique ton français oral!


3) Plus de pratique avec l'écriture des directives! Clique le lien ci-dessous pour voir la page. Si tu ne peux pas imprimer, tu peux simplement écrire dans ton cahier d’écriture.

Ecriture: soulier
*Tu as commencé ce travail hier.*




English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) It's time for another C.S.I! Click the link below for the page, or simply write down your work in your writing notebook. 
C.S.I page 
Choose one of the following words: discovery, survival, isolation.
Once you're finished, send it to Mme McKenzie (at laura.mckenzie@sjasd.ca)




Sciences de la nature:

Pas de travail aujourd`hui.


Sciences Humaines: 
Clique le lien ci-dessous pour visionner le film. C’est un film très très intéressant – prends le temps de l’écouter!

Video: The Fallen of World War II

For Parents:
Maths: Students worked on this task yesterday, and will continue today. They should practice multiplying money - which is essentially multiplying decimal numbers! There are step-by-step instructions and videos on the Calcul Mental page.
There is a link to several practice pages which can be printed or not. The first can be played as a game - you roll the dice several times to fill in the boxes, then multiply to determine which pirate has the most treasure. The other three pages have situations with prices. Students should invent an equation: what would five small popcorns cost? what would it cost for three kids to go to Magic Kingdom? After figuring out the answer to their equation, they could verify with a calculator to make sure they're on the right track.

French: Students should do their daily independent French reading - there is a list of options on the Francais page. Students should do their daily oral French practice - there is a list of options on the Francais page. Students should then complete the attached drawing and write directions to explain how. If they cannot print the page, they can simply draw and write in their writing notebook. They started this writing yesterday.

Science: No assignment today.

Social Studies: Students should watch the video, in fact - I encourage you to watch it as well! Please be aware that it is mostly presented as an infographic (with symbols) but there are also some battle photos. The information it presents is essentially unbelievable - the number of people who died during World War II is staggering!