April 7, 2020

Learning Extravaganza: Tuesday Edition

Here is the list of today's learning tasks:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques: 1) Calcule les équations de calcul mental suivantes :
               1)  8,5 x 4 =
               2) 3 x 4,2 =
               3) 6,03 x 5 =
               4) 9,21 x 6 =
               5) 8 x 7,11 =
(Vérifie la page CALCUL MENTAL pour une révision des étapes si nécessaire.)
(Les réponses seront affichées demain)

2) Clique sur le lien ci-dessous pour voir les pages de travail. Si tu ne peux pas imprimer, simplement écris les réponses sur une page.
Nombres entiers - elevation
(Les réponses seront affichées demain)

3) Vérifie la page MATHS pour découvrir les jeux des nombres entiers. 



Français:

1) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture. Fais la lecture autonome.

2) À l’oral! Invente deux phrases différentes avec tous les mots suivants et dis-les à haute voix.

il marche, un cowboy, un lit, grand, à la bibliothèque

Défi : invente une histoire avec tous les mots.

3) Clique le lien ci-dessous pour le texte au sujet
du hérisson. Réponds aux questions.

(Si tu ne peux pas imprimer la page, écris tes réponses dans ton cahier d’écriture)
Le herisson 

English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) Click the link below to read the article.
Article: Would you hang out with cats, rabbits or owls?

3) Click the link below to access the OREO graphic organizer. Carefully fill out the boxes to plan out your opinion to the question: Should there be animal cafes? If you can't print the page, simply write down your ideas in your writing notebook.
Oreo graphic organizer

4) Use your plan to write a well-structured persuasive paragraph. Be sure to use transition words!



Sciences de la nature:
1) Clique sur le lien ci-dessous (ou utilise le code QR sur ta page) pour voir la video:

Historic trip through Canadian space exploration

Sers-toi de l’information pour compléter la page dans ton duotang.


Veux-tu en savoir encore plus? Écoute les vidéos suivantes :
Video: Chris Hadfield behind the controls of Canadarm2
Video: Le Canadarm



Sciences Humaines:
[Si tu n'avais pas fini hier, tu as aujourd’hui pour compléter cette tâche]


1) Vérifie la page SCIENCES HUMAINES et lis l’information au sujet de la
libération des Pays-Bas. 

2) Ensuite, note les détails les plus importants dans ton duotang.

3) Visionne les films suivants pour apprendre encore plus.

Video: Canadian Veterans Celebrated in the Netherlands
Video: Des heros se racontent: la liberation des Pays-Bas
Video: The History of the Tulip Festival 
Video: Why do Canada and The Netherlands love each other?


For Parents:
Maths:  Students should practice estimating multiplications with decimal numbers.
Students have two pages to complete about integers - either by printing the pages or by simply writing down the answers on a page. Students could play an integer practice game - Integer War is my favorite: same rules as the card game War, but all the red cards are negative numbers!

French: Students should do some independent French reading. There is a list of options on the Francais page. Oral French practice: students should use all the given words to invent two different sentences and say them out loud. Students should read the given text and answer the questions. Instead of printing the page, they could write their answers in their writing notebook.

Science: Students should access the video on YouTube to find out more information about the Canadians who have been to space. They should complete the questions and the chart in their duotang. There are also a few bonus videos to watch if students so choose.
 
Social Studies: If not finished yesterday, students should read the information about the Liberation of the Netherlands and write down the important details in their duotang. They should then watch the listed videos. Please be aware the first documentary has actual video footage of the war as well as starving citizens of the Netherlands and a mild language warning.