April 28, 2020

TUESDAY's Learning Adventure!

Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

Clique le lien ci-dessous pour jouer le jeu des balances! Toutes les directives sont là.

Jeu de balances

Ce jeu fonctionne mieux sur une tablette ou un ordinateur.


Français:
1) Fais de la lecture autonome. Essaie le site Je Lis. Je Lis!

Tes parents ont reçu un courriel de Mme avec ton nom d’utilisateur et ton mot de passe.


2) Pratique ton français oral! Aujourd'hui, essaie un poème. Vérifie la page FRANÇAIS pour voir les choix.




3) On commence aujourd’hui une étude des verbes de l’impératif!

Clique le lien ci-dessous pour écouter une vidéo.

Video: l'imperatif present


Clique le lien ci-dessous pour voir les pages au sujet des verbes de l’impératif. Prends le temps de regarder aux pages et de compléter le travail donné – toutes les réponses sont données. Tu n’as pas besoin d’imprimer ces pages.
Pages: verbes de l'imperatif




English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) Time for some journal writing! In your writing notebook, answer the following question. Be sure to support your thoughts with detail!
What would it be like to live in a world where everyone's dreams come true?




Sciences de la nature:

Pas de travail aujourd`hui.

Sciences Humaines:
Pas de travail aujourd'hui.


For Parents:
Maths: Students should play the Balance game - all the directions are there. It works best on a tablet or desktop.

French: Students should do their daily independent French reading by trying out the Je Lis site. Students should do their daily oral French practice by saying a poem out loud - there is a list of options on the Francais page. Students should then watch the short attached video and work through the attached pages - today we're learning about a new kind of verbs! They do not need to print these pages.

Science: No assignment today.

Social Studies: No assignment today.