April 6, 2020

Learning Extravaganza: Monday Edition

Here is the list of today's learning tasks:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)

Mathématiques:

Vérifie la page CALCUL MENTAL pour apprendre comment multiplier les nombres décimaux. Prends le temps de bien regarder aux trois exemples.



En suivant les mêmes étapes, essaie les équations suivantes :

1) 4,2 x 5 =

2) 6,1 x 3 =

3) 8,7 x 9 =

4) 3,52 x 6 =

5) 7,91 x 4 =



[Les réponses seront affichées demain]

             
Plus de maths? Vérifie la page MATHS pour découvrir les jeux des nombres entiers. 



Français:
1) Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture. Fais de la lecture autonome.


2) À l’oral! Invente deux phrases différentes avec tous les mots suivants et dis-les à haute voix.
je veux, au parc, un chien, rouge, un pamplemousse
Défi : invente une histoire avec tous les mots.

3) Dans ton cahier d’écriture, copie la question suivante et ensuite écris ta réponse. Assure-toi de justifier toutes tes opinions et expliquer avec détails.
As-tu besoin des autres pour être heureux?




English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.

2) Make sure your Book Review draft is finished and has been thoroughly revised. Check out the ELA page for tips and hints.

3) Click on the link below and choose one of the poems.
Poetry Performance
Now, practice your poetry performance: are there any words you're not sure about? what kind of expression will you use? which words need emphasis? what kind of emotion will you use? how will you make the poem come alive? 
When you're ready to perform, present your poem to someone in your household. Watch them leap up in a standing ovation!



Sciences de la nature:

1) Clique sur le lien ci-dessous (ou utilise le code QR sur ta page) pour trouver le site de l’Agence spatiale canadienne:
Missions spatiales

Sers-toi de l’information pour compléter la page dans ton duotang. 

Attention! La liste dans ton duotang n'est pas en ordre! Il faut chercher un peu...


Veux-tu en savoir encore plus? Écoute les vidéos suivantes :





Sciences Humaines:

[Tu as aujourd’hui et demain pour compléter cette tâche]

1) Vérifie la page SCIENCES HUMAINES et lis l’information au sujet de la
libération des Pays-Bas. 

2) Ensuite, note les détails les plus importants dans ton duotang.
3) Visionne les films suivants pour apprendre encore plus.

Video: Canadian Veterans Celebrated in the Netherlands
Video: Des heros se racontent: la liberation des Pays-Bas
Video: The History of the Tulip Festival 
Video: Why do Canada and The Netherlands love each other?


For Parents:
Maths:  Students should check the Calcul Mental page to see step by step how to multiply decimal numbers. Then, they should try today's equations on their own.

French: Students should do some independent French reading. There is a list of options on the Francais page. Oral French practice: students should use all the given words to invent two different sentences and say them out loud. Students should copy down today's question (Do we need others to be happy?) in their writing notebook and then write down their opinions with justification and detail.

Science: Students should access the Canadian Space Agency site to find information about all the Canadians who have been to space. They should complete the chart in their duotang - but it's a challenge: the missions on their page are not listed in order! There are also a few bonus videos to watch if students so choose.

Social Studies: Students have today and tomorrow to complete this task. They should read the information about the Liberation of the Netherlands (on the Sciences Humaines page)  and write down the important details in their duotang. They should then watch the listed videos. Please be aware the first documentary has actual video footage of the war as well as starving citizens of the Netherlands and a mild language warning.