Voici l'apprentissage d'aujourd'hui:
(There is a brief English translation for parents at the bottom of this post)
Mathématiques:
1) Vérifie tes réponses de vendredi : clique le lien ci-dessous.
2) C’est à
toi de maintenant écrire la solution d’un mobile!
Clique le
lien pour voir les deux mobiles d'aujourd'hui.
Écris
chaque solution étape par étape.
Quand tu as
fini, envoie tes solutions à Mme McKenzie (laura.mckenzie@sjasd.ca)
Français:
1) Fais de la lecture autonome! Vérifie la page FRANÇAIS pour voir la liste de choix pour la lecture ou essaie le site Je Lis. Je Lis!2) Pratique ton français oral! Aujourd'hui, essaie un poème. Vérifie la page FRANÇAIS pour voir les choix.
3) Clique le lien ci-dessous pour voir les pages au sujet des verbes de l’impératif. Prends le temps de regarder aux pages et de compléter le travail donné – toutes les réponses sont données. Tu n’as pas besoin d’imprimer ces pages.
Verbes a l'imperatif: les instructions
English Language Arts:
1) Read a novel of your choice independently for at least twenty minutes.
2) The Novel Study continues! Click the link below:
When You Reach Me - Chapters 13 - 14
Sciences de la nature:
Pas de travail aujourd'hui.
Sciences
Humaines:
Pas de travail aujourd'hui.
For Parents:
Maths: Students should first
correct their problem solving work from yesterday with the attached answer
key. They should then find today's problem solving pages. For each
mobile, students should write step by step how to find the solution. They should send their solutions to Mme.French: Students should do their daily independent French reading - there is a list of options on the Francais page. Students should do their daily oral French practice - today they should recite a poem - there is a list of options on the Francais page. Students should then check out the attached pages about verbs - there is some work to do and all the answers are there so they can self-check. Students do not need to print these pages at all.
Science: No assignment today.
Social Studies: No assignment today.